diumenge, d’agost 08, 2010

Tasca Web 2.0 (Eva Pedra i Barés)

Contextualització
Títol: Light, camera, action!
Dirigit a: alumnes de 12 anys
Llengua estrangera meta: anglès
Nivell lingüístic: A2 (CEF)
Context educatiu: Escola d’idiomes

Descripció de l’activitat
A la nostra escola tenim un llibre de lectura en el qual hi ha acudits breus en llengua anglesa. Després de cada lectura hi ha un seguit de preguntes sobre la lectura que s’han de respondre.
Eines:
- Llibre English stories for reproduction.
- Xtranormal (www.xtranormal.com)
- Projector a l’aula
- Ordinadors
- Connexió a Internet tant a l’aula com a casa
- Blog de la classe

Objectius:
- Treballar en parelles
- Comprendre un text escrit i ser capaç de reformular-lo
- Practicar la llengua escrita
- Introduir-se a la cultura meta
- Familiaritzar-se amb eines TIC
- Opinar sobre els treballs dels companys

Procediments:
El primer dia de classe es farà una presentació del llibre a tots els alumnes per tal que entenguin què és aquest llibre i en què consistirà l’activitat que han de dur a terme. A continuació es demanarà que formin parelles per tal de realitzar l’activitat. Després se’ls designarà la història que han de representar i la data en què l’hauran de presentar.

El que hauran de fer els alumnes és, en parelles, fer la lectura del text tantes vegades com creguin necessari i reformular-lo en forma de diàleg. Aquests diàlegs s’introduiran al programa xtranormal i el dia que s’hagi assenyalat es presentarà el treball davant de la classe. Seguidament, els mateixos alumnes que han presentat el treball hauran d’aclarir dubtes que puguin tenir els seus companys.

Quan s’hagin representat totes les històries els alumnes faran una votació al blog de la classe, en el qual opinaran quina ha estat la història més ben reformulada i més original.

2 comentaris:

  1. Sembla interessant, i pel títol, el llibre sembla donat a aquest tipus d'acivitats, no? De quina editorial és aquest llibre? Podries posar un link a una imatge del llibre o a amazon, per tenir-ne més informació?
    Gràcies

    ResponElimina
  2. A mi també m'agrada molt! Com que xtranormal permet fins i tot cambiar l'expressió dels personatges (poden riure, enfadar-se... ) fins i tot es podia proposar als alumnes que curin aquest aspecte dels "propis actors" i, a l'hora de presentar el treball a l'aula, es podrien veure, en un primer moment, alguns videos sense so. Si tots els alumnes no han llegit les mateixes històries podrien fer hipòtesis sobre el que passa només mirant la mímica, la posició corporal, l'organització i ús de l'espai en la interacció, els elements paralingüístics... o sigui tot el que s'anomena comunicació no verbal. Suposo però que això es pot fer si els alumnes saben fer servir bé xtranormal.

    ResponElimina