divendres, de juliol 09, 2010

Activitat 2.0 by Carol Garcia: Strawberry glory

Títol: 'Strawberry Glory'

Contextualització

Dirigit a: alumnes de 16 anys
Llengua estrangera meta: anglès
Nivell lingüístic: intermedi
Context educatiu: 1r de batxillerat (secundària post-obligatòria)

Descripció de l'activitat
Eines:

Procediments:
  1. Han de mirar el vídeo de la recepta "Strawberry Glory" de Gordon Ramsay, un cuiner amb molta personalitat. (Els podem proposar altres dues receptes senzilles del mateix cuiner, que poden mirar simplement per lleure.)
  2. Expliquem la primera part de la tasca: han d'escriure una recepta en anglès en parelles. Es poden ajudar d'una plantilla que apareix a un lloc web que els proporcionem.
  3. Expliquem la segona part de la tasca: han de gravar-se en vídeo cuinant la recepta i pujar el vídeo al bloc de la classe. (Per si necessiten altres models i idees per fer el seu vídeo entenedor pels companys, els proporcionem enllaços a receptes de la web videojug.)
  4. Finalment, els proposem un repte: Aconseguir que la seva recepta sigui premiada com la millor de la classe. Per això, posem una data límit per pujar les receptes, per a donar temps a que comentin els vídeos dels companys i després poder votar la que més els agradi a classe.
Podeu veure l'activitat tal com la presentaria als alumnes al meu bloc 'English Learning and Fun'

Avaluació
Competències implicades:
1- Compètencia comunicativa
  • lingüística i audiovisual,
  • artística i cultural
2- Competència metodològica
  • Tractament de la informació i compètencia digital,
  • Aprendre a aprendre
3- Competència personal
  • Autonomia i iniciativa.

Tipus d'avaluació:
  • Avaluació profesor-alumne
  • Avaluació entre iguals (peer evaluation)

7 comentaris:

  1. Aquesta tasca també m'agrada. A més, totes les activitats que impliquen la gastronomia acostumen a tenir èxit amb alumnes de qualsevol edat.
    De vegades penso que hauríem de jugar més amb el sentit del gust. M'explico, portar a classe sabors diferents i fer activitats d'expressió oral o escrita amb els alumnes del tipus "¿De qué té gust la xocolata?", "¿De què té gust la llimona?".

    ResponElimina
  2. Me gusta mucho - sobre todo si comparten el producto (culinario) de su trabajo con el profesor!!

    Mi pregunta es, y soy pesado... es siempre el mismo, ¿comó evaluamos el trabajo?

    ResponElimina
  3. @Ian:
    ¿Qué se evalúa? ==> Aquí se evalúan sobre todo competencias comunicativas (la lingüística y audiovisual, y la artística y cultural), metodológicas (tratamiento de la información y competencia digital, y aprender a aprender) y personales (autonomía e iniciativa).
    ¿Cómo se evalúa? ==> Pues por medio de rúbricas. Además, una parte de la nota sería dada por el profesor (evaluaría todo el proceso, desde el punto de partida hasta el producto final): ritmo de trabajo, actitud, si ha hecho todas las actividades, cómo, hasta qué punto...
    Y la otra parte de la nota (una evaluación global del producto final -el vídeo) sería dada por los compañeros (mediante la votación y comentarios/valoración crítica que también estaría guiada por una rúbrica de criterios que por supuesto se podría negociar con ellos).
    Espero haber respondido a tu pregunta.

    ResponElimina
  4. Carol, està molt bé. I segur que ells troben super divertit gravar-se cuinant i veure els companys després!
    També m' agrada que els alumnes participin en el procés d' avaluació.

    ResponElimina
  5. Podríen fer un concurs i votar el pastís que més els agradés. Nosaltres ho fem per Sant Jordi però és optatiu portar el pastís però les receptes es publiquen a la web de l'escola i tothom participa.

    Com que és una escola d'adults és una activitat festiva. El guanyador es porta un llibre de receptes en anglès, del famòs cuiner Jamie Oliver.

    ResponElimina
  6. A l'EOI on estudio també es fa aquest concurs i ens ho passem pipa.
    Com que al meu institut són bastant estrictes amb la prohibició de menjar a classe (més d'un professor ha acabat al despatx del director per fer una celebració amb menjar), no contemplava aquesta possibilitat. Però Gala, m'has donat una genial idea: si es fa per Sant Jordi, el menjar ja no es tastaria dintre de l'aula, hmmmmmm. Gràcies!!!

    ResponElimina
  7. És una activitat molt atractiva pels alumnes i sens dubte donarà molt bons resultats.
    Crec que és molt adecuat que els hi donis la opció de veure a videojug cóm fer els seus videos entenedors als companys. Molt bona idea!
    També em sembla molt bona la idea de que siguin els mateixos companys els que avaluin els vídeos i el professor es limiti a avaluar el procés.

    ResponElimina